maandag 19 september 2011

mijn allereerste blok


Afgelopen week kwam mijn jelly roll, die ik via ebay had besteld binnen.
Nadat ik een uurtje naar alle losse stofjes had gekeken, de patroontjes, kleurtjes en de structuur had opgenomen. ( echte gepassioneerde lapjes stof fanaten waartoe ik ook behoor snappen dit.)Ben ik naar de plaatselijke quiltwinkel gegaan en heb witte quiltstof gekocht voor de basis. Na een avond en middag (dankjewel ega voor de entertainment van de kinderen en het koken)  was ik klaar met reepjes snijden.
En kon het "echte"werk beginnen, in eerste instantie was ik bang dat de blok niet recht zou worden. Er zitten zoveel naden in een zo'n blok, en 15 x 1mm teveel of te weinig naad is toch al 15 mm. Na een avond naaien heb ik 1 blok afgekregen en het resultaat mag er zijn voor een quiltbeginner.
Nog 11 tegaan!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten